16.6.14

Fragmenteret fotobranche oplever koncentrationsproces på grund af overtagelser

Fotoinsight overtager den mindre rival www.printing-1.dk

Århus d. 16. juni 2014. I 2007 startede IITM LLP en tjeneste, der gjorde det muligt at lave og trykke personlige fotobøger, tryk på lærred og fotokalendere under navnet "Printing-1". Webtjenesten ekspanderede i en række europæiske lande og voksede til at omfatte syv sprog. Nu er forretningen blevet overtaget af Fotoinsight Ltd for et ikke offentliggjort beløb. www.printing-1.dk-websiderne omdirigeres fremover til http://fotoinsight.dk.

IITM LLP-partneren Catalina Martinez om overtagelsen:"Online-branchen med fototryk-produkter oplever en hurtig koncentrationsproces. Vi er overbevist om, at vores Printing-1-kunder vil være glade for den prisbelønnede software- og trykkvalitet fra Fotoinsight, der har opnået topresultater i flere test i forbrugermagasiner og fagblade."

Værdikupon som velkomstgave

For at fejre overtagelsen af Printing-1 uddeler Fotoinsight værdikuponer som velkomstgaver. Foto-entusiaster, der downloader Fotoinsights designer-software og bestiller deres første fotobog hos Fotoinsight inden den 30. september 2014, får 80 kr. rabat med kuponkoden PRINT1DK (ved en bestilling på min. 225 kr.).

30.10.12

Frisk chokolade i foto-julekalendere




Det er igen tid til at tænke på julekalenderen. Foto-julekalenderen med chokolade tilbydes kun i tiden op til jul for at sikre, at chokoladen altid er frisk. Hvis du ønsker at designe en helt individuel julekalender med et personligt foto, har du igen i år mulighed for det hos FotoInsight. Fra den 25. oktober kommer der friske chokolade-julekalendere med eget foto i internetshoppen.

Hvis du ønsker at forære dine kære en eksklusiv julekalender med et foto, som minde om årets skønneste øjeblikke, kan du finde hjælp hos FotoInsight. Internet-fototjenesten FotoInsight trykker dit helt eget foto på en chokolade-julekalender. Julekalenderen begynder med 1. december; bag de 24 låger gemmer der sig festligt indpakkede chokoladekugler af lækker mælkechokolade. Et flot foto sætter prikken over i'et i din helt personlige julekalender, der spreder glæde hos din familie.

26.9.12

Fotokalendere nu også med glanscoating

Igennem otte år har FotoInsight givet kunderne mulighed for at udarbejde en individuel fotokalender. Ud over de halvmatte fotokalendere og kalendere på fotopapir tilbyder FotoInsight nu også fotokalendere med højglansforarbejdning. Til forarbejdningen i højglans lakeres de komplette kalendersider med en miljøvenlig glanscoating, som giver billederne brillans og skarpe detaljer.

Højglans
Efter det direkte tryk lakeres hvert enkelt kalenderblad med en beskyttende lak med højglans. UV-lakken giver en bedre gengivelse af billeder og farver, så resultatet kommer til at ligge meget tæt op ad et fremkaldt foto på højglanspapir – uden brug af temperaturfølsomt PE-fotopapir, der let kan bøje sig.


Fotokalendere er en populær gaveidé
En kalender med egne billeder er en ideel gave, som hvert år nyder stor popularitet. FotoInsight har et stort udvalg af bord- og vægkalendere i trykkvalitet med eller uden højglans samt kalendere i forskellige størrelser (indtil A2), som eksponeres på fotopapir. Derudover tilbyder online-fototjenesten også en trykt lommekalender og en timeplan, som du selv kan forsyne med dine billeder og tekster. Dermed tilbyder FotoInsight 24 forskellige former for årskalendere. En anden populær gaveidé i tiden op til jul er en foto julekalender med festligt indpakkede chokoladekugler bag de 24 låger.

1.8.12

Skole- og kontorartikler fra fotospecialisten

FotoInsight præsenterer fotoartikler til det nye skoleår

Århus, 02.08.2012. - Et nyt skoleår står for døren og tasken skal fyldes. En online-fototjeneste tilbyder nye muligheder for at gøre skolesagerne individuelle. De får et personligt præg, der sikrer, at børnene passer bedre på deres ting. Billeder af kæledyr, kammerater og ferieoplevelser på mappen eller skoletasken er forbundet med dejlige minder. Når drikkeflasken er forsynet med elevens eget billede, bruges den ikke til at spille fodbold med i frikvarteret, hvis der mangler en rigtig bold. Skoletasken behandles med respekt, når den prydes af barnets foto. FotoInsight udsmykker praktiske artikler såsom skriveblokke, notesbøger og penalhuse med fotos.

I forbindelse med starten på det nye skoleår præsenterer FotoInsight udbuddet af skoleartikler. Eksempler på produkter, som internet-fototjenesten forsyner med kundens egne fotos via den gratis bestillingssoftware FotoInsight Designer eller firmaets websted:
- Kollegieblok (spiralblok A4 - 85 kr.; A5 65 kr.)
- Notesbog (A5, hardcover 104 kr.)
- Penalhus (114 kr.)
- Planlæggning kalender A5 (139 kr)
- Vennebog/venindebog (164 kr.)
- Madkasse til frokosten (74 kr.)
- Aluminium-drikkeflaske (149 kr.)
- Sportpose (74 kr.)
- Børnerygsæk (174 kr.)

Personalisering af produkter med mass customization
Udtrykket mass customization er et oxymoron, dvs. en tilsyneladende selvmodsigelse, der forbinder de modstridende begreber "mass production" og "customization". Udtrykket er inden for de seneste år blevet meget trendy. Kundeindividuel masseproduktion stræber efter at fremstille artikler og serviceydelser iht. individuelle kundeønsker med en effektivitet, som kendes fra masseproduktionen. Udbyderne på det voksende marked for fotogaver, fx FotoInsight, forfølger denne strategi ved at anvende nye teknologier og innovative organisationsstrukturer til udsmykning af massevarer såsom madkasser og kalendere med egne billeder. For at holde udgifterne og leveringstiderne på niveau med sammenlignelige, masseproducerede standardydelser struktureres produktarkitekturen for den enkelte ydelse på en sådan måde, at individualiseringen sker i slutningen af produktionskæden. Der indkøbes standardiserede komponenter, som produceres under anvendelse af skalaeffekter. Eftersom fremstillingen af den individualiserede slutydelse først sker efter ordreindgangen, taler man om en "X-to-order"-produktion. På markedet for gaveartikler med de stærke sæsonbestemte svingninger er der behov for en særlig fleksibel produktion i forbindelse med begivenheder, som får efterspørgslen til at stige, fx julen eller mors dag.

Virkeliggørelse af egne idéer
"Udbydere, som ønsker at overleve på det omskiftelige fotomarked, skal tilrettelægge produktionen, så enhver kunde kan finde nøjagtigt det, han eller hun ønsker" siger FotoInsights direktør Klaas Brümann. Et voksende udbud af både nyttige og rent dekorative artikler individualiseres med kundens egne personlige minder, som er blevet fastholdt i billeder. Brugerne virkeliggør deres egne idéer, som ofte har et kunstnerisk islæt, er æstetiske eller sjove. Den stigende designbevidsthed hos forbrugerne anvendes på en nyttig måde til skoleartiklerne. En hverdagsgenstand, fx et skrivehæfte, som eleven tit ikke værdsætter, får en ny, personlig værdi, når den er individualiseret.


8.11.11

Perfekt billedkvalitet i personlige fotokalendere på fotopapir

Århus. 8.11.2011. - Fordelene ved ægte fotopapir ser man ved første øjekast: brillante farver og høj detaljegengivelse på tydeligt kraftigere papir. Fotopapir belyses uden trykraster, hvilket betyder at trykpunkterne ikke engang kan ses med en lup, og det giver en bedre udligning i farvegengivelsen og mere naturtro detaljer. Dermed kan alle lave deres egne kalendere med deres egne billeder i professionel kvalitet med helt klare farver – og endda i bare ét eksemplar.



Direktøren for FotoInsight, Klaas Brümann siger om brugen af fotopapir i fotoalbummer og kalendere: ”Hvis du har brug for fotos i høj kvalitet, kan du kun opnå en tilsvarende trykkvalitet ved at belyse ægte fotopapir. FotoInsight stiller høje krav til kvaliteten og skruer forventningerne i vejret hvert år.




Danmarks bredeste tilbud i fotokalendere

Internet-fotoudbyderen FotoInsight har allerede igennem flere år tilbudt et af de bredeste sortimenter af fotokalendere, og nu udvides det med seks fotokalendere på fotopapir.




Hvordan udarbejder man en fotokalender på fotopapir?

Hos FotoInsight er der to forskellige muligheder for at lave sin egen fotokalender. Den nemmeste måde hurtigt at lave en individuel kalender på er direkte på webstedet i browseren. Man behøver ikke engang at have installeret nogen software, og alligevel er der et stort udvalg af formater og kalendere: http://fotoinsight.dk/kalender.html . Hvis man have mere kontrol over hvordan fotokalenderen udformes, eller for eksempel vil lave forskellige varianter af en kalender, bør man bruge det gratis program Fotoinsight Designer:




1.   Vælg kalenderformat og størrelse, husk at tænke på hvordan billederne skal vende: høj, tvær eller kvadratisk.
2.   Vælg startmåned og år.
3.   Vælg kalender og skabeloner, tilføj billeder og redigér eventuelt baggrundene. Der kan tilføjes et ubegrænset antal billeder og også laves collager. Det er også en god idé at tilføje ekstra billeder, for eksempel små pasbilleder ud for fødselsdage og bryllupsdage.
4.   Upload den personlige, designede fotokalender.
5.   Log på og vælg derefter betalingsmåde og afgiv bestilling, efter ønske kan kalenderen også leveres som gave til en separat adresse.




Softwaren kan benyttes komplet offline, det er ikke nødvendigt at have en online forbindelse under selve udarbejdelsen. Før filen til at trykke kalenderen overføres til bestillingsserveren, komprimeres den til den optimale størrelse uden at kvaliteten forringes.
 






12.10.11

Foto Julekalendere med chokolade

Julekalenderen fra FotoInsight med personligt foto og 24 festligt indpakkede chokoladekugler er et sjovt alternativ til de masseproducerede julekalendere.


Århus, 13.10.2011. - I 1800-tallet begyndte man at tælle ned til juleaften på forskellige måder. I starten af 1900-tallet opfandt man til det formål blandt andet julekalenderen, som hurtigt blev populær, især hos de mindste familiemedlemmer. Tidligere var julekalenderne for det meste selvlavede, men nu om dage har mange familier kun kalendere med kommercielle billedmotiver fra diverse firmaer og varehuse.



Lav din egen julekalender – uden brug af lim og saks


Hvis du ønsker at forære dine kære en eksklusiv julekalender, kan du finde hjælp hos FotoInsight. Internet-fototjenesten FotoInsight trykker dit helt eget foto på en chokolade-julekalender. Modtageren vil helt sikkert glæde sig over de festligt indpakkede chokoladekugler af mælkechokolade, som gemmer sig bag de 24 låger. Og et flot, digitalt foto sætter prikken over i'et i udtrykket "individuel julekalender".





Information om foto-julekalenderen med chokoladekugler


Fra den 10. oktober tilbyder FotoInsight foto-julekalendere med chokolade i størrelsen 23,5 x 17,8 x 2,5 cm (b x h x d). På den 28,5 x 22,8 cm store trykflade (deraf 2,5 cm ombukket pr. side) trykkes der et foto som man har uploadet via internettet til en pris af 74 kr. De 24 låger indeholder 24 festligt indpakkede kugler med mælkechokolade. Leveringstid: 6 hverdage.

21.9.11

Fotokalendere nu også med højglans

I fem år har Printing-1 tilbudt sine kunder muligheden for at udarbejde deres individuelle fotobog. Ud over foto-lærreder og fotobøger samt fotobogskalendere præsenterer Printing-1 nu også vægkalendere der efter frit valg også fås med højglansforarbejdning. Hvis man vælger forarbejdningen i højglans, bliver de komplette kalendersider lakeret med en miljøvenlig glanscoating der giver billederne brillans og skarpe detaljer.


Højglans

Efter det direkte tryk lakeres hvert enkelt kalenderblad med en beskyttende lak med højglans. UV-lakken giver en bedre gengivelse af billeder og farver så resultatet kommer til at ligge meget tæt op ad et fremkaldt foto på højglanspapir – dog uden at der benyttes temperaturfølsomt PE-fotopapir.



Miljøvenlige fotokalendere med højglansforarbejdning

Kunden kan nu vælge mellem otte forskellige formater til fotokalendere. Takket være glansserien er billedoverfladen beskyttet mod slid og mod at blege, hvilket giver kalenderbillederne og minderne et langt liv. Når man bruger den nye valgmulighed med glans, kan man endda gøre det med god samvittighed, for til det digitale direkte tryk skal der ikke bruges kemisk udviklet PE-fotopapir, og de materialer og processer der benyttes, lever op til kravene i miljøstandarden ISO 14001*.


Specialkampagne:

Alle der vil teste de nye fotokalendere, har nu endnu bedre grund til det – for Printing-1 lancerer sine nye fotokalendere med en rabatkampagne på 75 kr. Værdikuponkoden ”PRIXDK” gælder for varer der bestilles af nye kunder og kan benyttes frem til 31.10.2011.



Hvordan laver man sin egen fotokalender?

Printing-1 fotokalendere har en side for hver måned og en titelside. Med tretten eller flere digitale billeder kan man i fem arbejdstrin legende let udarbejde en fotokalender:

1.   Vælg kalenderformatet: høj, tvær eller kvadratisk. Hos Printing-1 er det også muligt at ændre størrelsen senere.
2.   Vælg startmåneden og startåret.
3.   Vælg kalenderblad og layout, tilføj billederne og vælg baggrundsfarverne. Hvis man har lyst, kan man også tilføje ekstra billeder, for eksempel små portrætter på fødselsdagene.
4.   Upload dit eget fotokalender-design til Printing-1’s server.
5.   Log ind i Printing-1’s online account for at sende e-mails til vennerne med individuel adgang til fotokalender-layoutet. De kan så også for egen regning bestille kalenderen dér. Fra online-kontoen kan man bestille et tryk af fotokalenderen når som helst.



Specialist i fotobøger

Printing-1 tilbyder en online fotoservice der er kompatibel med Windows og Macintosh, som kan bruges med billeder fra et hvilket som helst digitalkamera og som er specialiseret i fotobøger, kalendere og fotolærreder. Den professionelle udarbejdning giver Printing-1 mulighed for at tilbyde fotohæfter i ”pocket”-format med spiral- eller hæfteindbinding fra kun 7,95 € plus 4,90 € fast pris for indpakning og forsendelse. Mellem formaterne pocket og premium (40 x 30) tilbyder Printing-1 fem mellemstore formater med et omfang på op til 250 sider. Merprisen for højglansforarbejdning for en fotobog i maxi-størrelse (30 x 30 cm) er 2 kr. pr. side.