6.11.14

En fotokalender er altid en perfekt gave

Tidligere gik der gerne mange uger, inden man kunne vise et foto til vennerne; i dag – med Facebook, Pinterest og Flickr – går der kun få sekunder. Der tages flere og flere fotos og de deles hurtigere og hurtigere. Der er mange, der frygter, at de gode fotografier går under i billedstrømmen og dermed er tabt for de kommende generationer. 

Vaegkalendere
Århus, 6.11.2014. – Det er hurtigt og billigt at dele fotos, bøger og musik i digitalt format, men man står bogstaveligt talt med tomme hænder, hvis man får foræret en digital gave. Et trykt foto som lærred, plakat eller fotobog er derfor stadig en populær gaveidé. Det er en personlig gave, som modtageren rent faktisk skal pakke op. Ved juletid er den mest yndede gave dog fortsat den trykte fotokalender, som finder anvendelse i det nye år.

Fordelene ved et trykt foto ligger lige for hånden
Hvis du sætter dig ned og tager dig tid til at udvælge de bedste fotos fra det forgangne år og samle dem i en fotobog, har du også glæde af dem mange år senere. Det samme gør sig gældende for en fotokalender med plads til 12 interessante månedsbilleder og et foto på titelsiden. Fotobøger og fotokalendere sikrer, at de gode fotos ikke går under i billedstrømmen, men får en helt særlig plads i hjemmet og hjertet, hvor de kommer til deres ret.

En flot gave, der skal pakkes op, røres ved og ses
gave, der er kreativ og personlig. Modtageren kan se, at du virkelig har gjort dig umage med din gave og ikke blot har købt en massevare. Det sætter han eller hun pris på.
Fotokalendere
Der findes ikke noget bedre end en
På FotoInsight-webstedet findes der fotokalendere på mat og blankt papir, i trykt eller eksponeret udførelse og i forskellige størrelser op til A2. De fås som vægkalendere, stående bordkalendere og aftalekalendere med uge-, måneds-, kvartals- eller årsblade og egner sig fremragende som personlige familie-, fødselsdags-, og køkkenkalendere. Med priser fra 49 til 420 kr. findes der et fotokalender-format til ethvert behov.

3.11.14

Foto-julekalender med lækker chokolade

FotoInsight udvider udvalget af foto-julekalendere med chokolade med den nye foto-julekalender med fin chokolade fra Tyskland og Schweiz. Smagsvarianter: nougat, letbitter og hasselnød fra Sarotti® og Confiserie Heidel®.

Århus, 3.11.2014. – I 1800-tallet begyndte man at tælle ned til juleaften på forskellige måder. I starten af 1900-tallet opfandt man til det formål blandt andet julekalenderen, som hurtigt blev populær, især hos de mindste familiemedlemmer. Tidligere var julekalenderne for det meste selvlavede, men nu om dage har mange familier kun kalendere med kommercielle billedmotiver fra diverse firmaer og varehuse.

Lav din egen julekalender – uden brug af lim og saks
julekalender med et foto, som minde om årets skønneste øjeblikke, kan du finde hjælp hos FotoInsight. Internet-fototjenesten FotoInsight trykker dine helt egne fotos på en chokolade-julekalender. Julekalenderen begynder den 1. december. De 24 låger gemmer på mælkechokolade i festlig indpakning. Og et flot, digitalt foto sætter prikken over i'et i udtrykket "individuel julekalender".
Foto-julekalender med chokolade fra Sarotti® og Confiserie Heidel®
Hvis du ønsker at forære dine kære en eksklusiv

Information om den nye foto-julekalender med fin chokolade
Fra d. 1. november kan du hos FotoInsight købe julekalenderen, der er fyldt med blandet chokolade fra Tyskland og Schweiz fra producenterne Sarotti® og Confiserie Heidel®. Julekalenderen har de omtrentlige mål 355 x 245 x 11 mm og en trykflade på 355 x 245 mm, inkl. omsluttende motivkant på 11 mm. 

Mælkechokolade (kakaoandel: min. 31 %, mælkeandel:min. 23 %), mælkechokolade (kakaoandel: min. 31 %, mælkeandel:min. 23 %) med 8 % hakkede nødder, mælkechokolade med hasselnødder (kakaoandel: min. 25 %, mælkeandel: min. 14 %, 16 % malede hasselnødder),letbitter chokolade (kakao: min. 50 % i chokoladeandel).
Nettovægt: 95 g
Pris 149 kr.
Leveringstid: 6 hverdage.

Information om foto-julekalenderen med chokoladekugler

Foto-julekalender
Fra den 1. november tilbyder FotoInsight foto-julekalendere med chokolade i størrelsen 23,5 x 17,8 x 2,5 cm (b x h x d). På den 28,5 x 22,8 cm store trykflade (deraf 2,5 cm ombukket pr. side) trykkes der et foto, som kan uploades via internettet. De 24 låger indeholder 24 festligt indpakkede kugler med mælkechokolade til en pris af 9,95 €. Leveringstid: 6 hverdage.

16.6.14

Fragmenteret fotobranche oplever koncentrationsproces på grund af overtagelser

Fotoinsight overtager den mindre rival www.printing-1.dk

Århus d. 16. juni 2014. I 2007 startede IITM LLP en tjeneste, der gjorde det muligt at lave og trykke personlige fotobøger, tryk på lærred og fotokalendere under navnet "Printing-1". Webtjenesten ekspanderede i en række europæiske lande og voksede til at omfatte syv sprog. Nu er forretningen blevet overtaget af Fotoinsight Ltd for et ikke offentliggjort beløb. www.printing-1.dk-websiderne omdirigeres fremover til http://fotoinsight.dk.

IITM LLP-partneren Catalina Martinez om overtagelsen:"Online-branchen med fototryk-produkter oplever en hurtig koncentrationsproces. Vi er overbevist om, at vores Printing-1-kunder vil være glade for den prisbelønnede software- og trykkvalitet fra Fotoinsight, der har opnået topresultater i flere test i forbrugermagasiner og fagblade."

Værdikupon som velkomstgave

For at fejre overtagelsen af Printing-1 uddeler Fotoinsight værdikuponer som velkomstgaver. Foto-entusiaster, der downloader Fotoinsights designer-software og bestiller deres første fotobog hos Fotoinsight inden den 30. september 2014, får 80 kr. rabat med kuponkoden PRINT1DK (ved en bestilling på min. 225 kr.).

30.10.12

Frisk chokolade i foto-julekalendere




Det er igen tid til at tænke på julekalenderen. Foto-julekalenderen med chokolade tilbydes kun i tiden op til jul for at sikre, at chokoladen altid er frisk. Hvis du ønsker at designe en helt individuel julekalender med et personligt foto, har du igen i år mulighed for det hos FotoInsight. Fra den 25. oktober kommer der friske chokolade-julekalendere med eget foto i internetshoppen.

Hvis du ønsker at forære dine kære en eksklusiv julekalender med et foto, som minde om årets skønneste øjeblikke, kan du finde hjælp hos FotoInsight. Internet-fototjenesten FotoInsight trykker dit helt eget foto på en chokolade-julekalender. Julekalenderen begynder med 1. december; bag de 24 låger gemmer der sig festligt indpakkede chokoladekugler af lækker mælkechokolade. Et flot foto sætter prikken over i'et i din helt personlige julekalender, der spreder glæde hos din familie.

26.9.12

Fotokalendere nu også med glanscoating

Igennem otte år har FotoInsight givet kunderne mulighed for at udarbejde en individuel fotokalender. Ud over de halvmatte fotokalendere og kalendere på fotopapir tilbyder FotoInsight nu også fotokalendere med højglansforarbejdning. Til forarbejdningen i højglans lakeres de komplette kalendersider med en miljøvenlig glanscoating, som giver billederne brillans og skarpe detaljer.

Højglans
Efter det direkte tryk lakeres hvert enkelt kalenderblad med en beskyttende lak med højglans. UV-lakken giver en bedre gengivelse af billeder og farver, så resultatet kommer til at ligge meget tæt op ad et fremkaldt foto på højglanspapir – uden brug af temperaturfølsomt PE-fotopapir, der let kan bøje sig.


Fotokalendere er en populær gaveidé
En kalender med egne billeder er en ideel gave, som hvert år nyder stor popularitet. FotoInsight har et stort udvalg af bord- og vægkalendere i trykkvalitet med eller uden højglans samt kalendere i forskellige størrelser (indtil A2), som eksponeres på fotopapir. Derudover tilbyder online-fototjenesten også en trykt lommekalender og en timeplan, som du selv kan forsyne med dine billeder og tekster. Dermed tilbyder FotoInsight 24 forskellige former for årskalendere. En anden populær gaveidé i tiden op til jul er en foto julekalender med festligt indpakkede chokoladekugler bag de 24 låger.

1.8.12

Skole- og kontorartikler fra fotospecialisten

FotoInsight præsenterer fotoartikler til det nye skoleår

Århus, 02.08.2012. - Et nyt skoleår står for døren og tasken skal fyldes. En online-fototjeneste tilbyder nye muligheder for at gøre skolesagerne individuelle. De får et personligt præg, der sikrer, at børnene passer bedre på deres ting. Billeder af kæledyr, kammerater og ferieoplevelser på mappen eller skoletasken er forbundet med dejlige minder. Når drikkeflasken er forsynet med elevens eget billede, bruges den ikke til at spille fodbold med i frikvarteret, hvis der mangler en rigtig bold. Skoletasken behandles med respekt, når den prydes af barnets foto. FotoInsight udsmykker praktiske artikler såsom skriveblokke, notesbøger og penalhuse med fotos.

I forbindelse med starten på det nye skoleår præsenterer FotoInsight udbuddet af skoleartikler. Eksempler på produkter, som internet-fototjenesten forsyner med kundens egne fotos via den gratis bestillingssoftware FotoInsight Designer eller firmaets websted:
- Kollegieblok (spiralblok A4 - 85 kr.; A5 65 kr.)
- Notesbog (A5, hardcover 104 kr.)
- Penalhus (114 kr.)
- Planlæggning kalender A5 (139 kr)
- Vennebog/venindebog (164 kr.)
- Madkasse til frokosten (74 kr.)
- Aluminium-drikkeflaske (149 kr.)
- Sportpose (74 kr.)
- Børnerygsæk (174 kr.)

Personalisering af produkter med mass customization
Udtrykket mass customization er et oxymoron, dvs. en tilsyneladende selvmodsigelse, der forbinder de modstridende begreber "mass production" og "customization". Udtrykket er inden for de seneste år blevet meget trendy. Kundeindividuel masseproduktion stræber efter at fremstille artikler og serviceydelser iht. individuelle kundeønsker med en effektivitet, som kendes fra masseproduktionen. Udbyderne på det voksende marked for fotogaver, fx FotoInsight, forfølger denne strategi ved at anvende nye teknologier og innovative organisationsstrukturer til udsmykning af massevarer såsom madkasser og kalendere med egne billeder. For at holde udgifterne og leveringstiderne på niveau med sammenlignelige, masseproducerede standardydelser struktureres produktarkitekturen for den enkelte ydelse på en sådan måde, at individualiseringen sker i slutningen af produktionskæden. Der indkøbes standardiserede komponenter, som produceres under anvendelse af skalaeffekter. Eftersom fremstillingen af den individualiserede slutydelse først sker efter ordreindgangen, taler man om en "X-to-order"-produktion. På markedet for gaveartikler med de stærke sæsonbestemte svingninger er der behov for en særlig fleksibel produktion i forbindelse med begivenheder, som får efterspørgslen til at stige, fx julen eller mors dag.

Virkeliggørelse af egne idéer
"Udbydere, som ønsker at overleve på det omskiftelige fotomarked, skal tilrettelægge produktionen, så enhver kunde kan finde nøjagtigt det, han eller hun ønsker" siger FotoInsights direktør Klaas Brümann. Et voksende udbud af både nyttige og rent dekorative artikler individualiseres med kundens egne personlige minder, som er blevet fastholdt i billeder. Brugerne virkeliggør deres egne idéer, som ofte har et kunstnerisk islæt, er æstetiske eller sjove. Den stigende designbevidsthed hos forbrugerne anvendes på en nyttig måde til skoleartiklerne. En hverdagsgenstand, fx et skrivehæfte, som eleven tit ikke værdsætter, får en ny, personlig værdi, når den er individualiseret.


8.11.11

Perfekt billedkvalitet i personlige fotokalendere på fotopapir

Århus. 8.11.2011. - Fordelene ved ægte fotopapir ser man ved første øjekast: brillante farver og høj detaljegengivelse på tydeligt kraftigere papir. Fotopapir belyses uden trykraster, hvilket betyder at trykpunkterne ikke engang kan ses med en lup, og det giver en bedre udligning i farvegengivelsen og mere naturtro detaljer. Dermed kan alle lave deres egne kalendere med deres egne billeder i professionel kvalitet med helt klare farver – og endda i bare ét eksemplar.



Direktøren for FotoInsight, Klaas Brümann siger om brugen af fotopapir i fotoalbummer og kalendere: ”Hvis du har brug for fotos i høj kvalitet, kan du kun opnå en tilsvarende trykkvalitet ved at belyse ægte fotopapir. FotoInsight stiller høje krav til kvaliteten og skruer forventningerne i vejret hvert år.




Danmarks bredeste tilbud i fotokalendere

Internet-fotoudbyderen FotoInsight har allerede igennem flere år tilbudt et af de bredeste sortimenter af fotokalendere, og nu udvides det med seks fotokalendere på fotopapir.




Hvordan udarbejder man en fotokalender på fotopapir?

Hos FotoInsight er der to forskellige muligheder for at lave sin egen fotokalender. Den nemmeste måde hurtigt at lave en individuel kalender på er direkte på webstedet i browseren. Man behøver ikke engang at have installeret nogen software, og alligevel er der et stort udvalg af formater og kalendere: http://fotoinsight.dk/kalender.html . Hvis man have mere kontrol over hvordan fotokalenderen udformes, eller for eksempel vil lave forskellige varianter af en kalender, bør man bruge det gratis program Fotoinsight Designer:




1.   Vælg kalenderformat og størrelse, husk at tænke på hvordan billederne skal vende: høj, tvær eller kvadratisk.
2.   Vælg startmåned og år.
3.   Vælg kalender og skabeloner, tilføj billeder og redigér eventuelt baggrundene. Der kan tilføjes et ubegrænset antal billeder og også laves collager. Det er også en god idé at tilføje ekstra billeder, for eksempel små pasbilleder ud for fødselsdage og bryllupsdage.
4.   Upload den personlige, designede fotokalender.
5.   Log på og vælg derefter betalingsmåde og afgiv bestilling, efter ønske kan kalenderen også leveres som gave til en separat adresse.




Softwaren kan benyttes komplet offline, det er ikke nødvendigt at have en online forbindelse under selve udarbejdelsen. Før filen til at trykke kalenderen overføres til bestillingsserveren, komprimeres den til den optimale størrelse uden at kvaliteten forringes.